Nieuws

Wij vervoeren alles! Van stierensperma tot aan het brood in de kerk en alles wat er tussen zit

GHW assurantieadviseurs bestaat dit jaar 90 jaar! In het kader van deze mijlpaal vragen we onze klanten, zowel zakelijk als particulier, naar hun ervaringen met GHW. We starten deze reeks met Gebroeders van Eijk Transport.

GHW groeide met ons mee

"De Gebroeders van Eijk zijn al meer dan 35 jaar klant bij GHW”, begint Wil van Eijk, die samen met twee broers het familiebedrijf runt. “Dit transportbedrijf bestaat alweer 110 jaar. De eerste 75 jaar hebben we bij een ander verzekeringskantoor gezeten en waren we de oudste klant. Daarbij ging onze toenmalige accountmanager daar weg en zijn we meegegaan naar GHW”. Inmiddels is deze accountmanager niet meer werkzaam bij GHW, waarom zijn de Gebroeders van Eijk dan gebleven? “Kijk, eigenlijk is het heel simpel”, geeft Wil van Eijk aan. In die begintijd was er maar weinig aan de hand. We hadden maar een paar auto’s, een stuk of vijf. Er gebeurde eigenlijk nooit iets. We zaten zelf achter het stuur. Maar toen zijn we aan het groeien gegaan. En kwamen de regeltjes en wetjes… GHW groeide met ons mee, meedenkend in een oplossing. Met daarbij goede contacten en korte lijnen. Je bouwt samen een vertrouwensband op.”  

Afhalen, groeperen en bezorgen

Gebroeders van Eijk is uitgegroeid tot een begrip in Nederland. Met inmiddels meer dan 60 vrachtwagens, 20.000 m2 hallen, 130 medewerkers in dienst en meer dan 800 vaste klanten. Volgens Wil, alweer de derde generatie, is het simpel; “het kunstje is afhalen-inslaan-orderpicken-groeperen en daarna zorgen dat de auto weer vol komt en uitleveren per adres. Zoals mijn vader altijd zei: ‘wij vervoeren alles! Van stierensperma tot aan het brood in de kerk, en alles wat ertussen zit’. Het hele vervoerstraject kunnen we hierbij voor een klant verzorgen, vanaf de haven tot het eindadres in Nederland of België.” Wil van Eijk zit tegenwoordig zelf, als directielid, meer achter het bureau: “als ik een dag achter het stuur zit, heb ik een vakantiedag. Het is de basis waar we mee zijn begonnen.” 
Hoewel groot geworden, is Gebroeders van Eijk nog steeds een echt familiebedrijf, waar iedereen elkaar kent en waar de klanten voorop staan. Wil vertelt: “ klanten vertrouwen ons, ook in slechte tijden. Toen waren er genoeg goedkopere aanbieders, maar klanten bleven ons trouw omdat wij ons werk altijd goed en netjes hadden gedaan. Ik ben daarnaast ook trouw aan onze toeleveranciers, zo ook aan GHW. Jullie komen altijd de afspraken na. Het gaat ook over de souplesse met de mensen waarmee je te maken hebt. Het rechtstreekse contact.”

Waarom GHW?

“Het is allemaal niet moeilijk, begint van Eijk. Elk (transport)bedrijf wil wel kijken naar een verzekering en natuurlijk wil je zo min mogelijk geld hierin uitgeven. Maar ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Ga niet in zee met prijskopers. Een collega ondernemer zei eens ‘als ik iets moet gaan verhalen moet ik dat zelf doen.’ Ikke niet, geeft Wil van Eijk aan. Ik meld het gewoon bij GHW en dan verhalen zij het voor mij. Ik meld de schade zoals het hoort, en dan wordt het geregeld. Het gaat om kwaliteit en dat betaalt zich uiteindelijk wel terug.“
 

Contact