Van klanten ambassadeurs maken
GHW assurantieadviseurs bestaat dit jaar 90 jaar! In het kader van deze mijlpaal vragen we onze klanten, zowel zakelijk als particulier, naar hun ervaringen met GHW. Aan het woord Geert Rutten van het webbureau Linku.
“Ik geloof persoonlijk niet dat bedrijven 100 jaar of 150 jaar worden. Een heleboel bedrijven die in deze tijd worden opgericht gaan dat in ieder geval niet halen. Maar dat maakt ook niet uit, de tijden zijn veranderd. Een onderneming moet in tijden van artificiële intelligentie en vergaande automatisering een paar dingen hebben; passie, creativiteit en empathisch vermogen. De klant echt begrijpen, dat kan een computer nog niet. Dat zijn drie dingen die ik echt belangrijk vind.”
Paniek!
“Hoe wij met GHW in aanraking zijn gekomen? Ik kende GHW wel van naam uit het Nijmeegse. Mijn broer en ik, allebei eigenaar van dit bedrijf, hebben ongeveer een jaar geleden allebei een Tesla gekocht. Hartstikke leuk alleen die moet je ook verzekeren. Op de dag dat de tijdelijke dekking afliep werden beide auto’s afgekeurd voor verzekering. Dus ik raakte een beetje in paniek. Er staat een auto voor de deur met een bepaalde waarde. Als er iets gebeurt, is ie niet verzekerd. Dus ik heb op LinkedIn een berichtje geplaatst waarin ik mijn probleem uitlegde. Maarten (Thoonen red.) reageerde en gaf aan dat GHW de auto’s wel in tijdelijke dekking kon nemen. En zo zijn we begonnen. Het gaat om de empathie, je hebt mij nu geholpen, je begrijpt mijn probleem, je bent creatief in je oplossingen, je kunt snel schakelen. Daarna zijn we gaan kijken of we bij Linku misschien nog andere wensen op verzekeringsgebied hadden.”
Provisie opstrijken
“Bij heel veel tussenpersonen heb ik het idee dat het gaat om een provisie opstrijken en dat heb ik bij GHW totaal niet. De oprechtheid die mij is getoond door GHW vind ik heel mooi. En daar gaat het uiteindelijk om, het helpen van je klanten, klantgeluk noemen we dat intern ook wel. Als je gaat voor een langdurige relatie dan betekent dat, dat je daar in het eerste jaar wat meer tijd in steekt wat op een later moment rendeert. Ik geloof dat je van je klanten ambassadeurs of fans moet maken en dat begrijpt GHW heel goed.”
Toegankelijk blijven, net als GHW
“Linku maakt websites, apps en online software. We bestaan nu 11 jaar. Wij spelen hier heel erg in op cultuur, dit bedrijf ben ik niet alleen, dat zijn mijn mensen. Dat zie je terug in hoe wij onze organisatie hebben ingericht. Wij hebben hier bijvoorbeeld de regel dat mensen na 18:00 uur hun mailbox niet meer mogen checken. Dit, omdat ik heel veel waarde hecht aan een goede balans tussen werk en privé. De afgelopen jaren heeft Linku een rustige en stabiele groei doorgemaakt naar momenteel 14 werknemers. We willen ook niet te hard groeien, dan krijgen we weer met andere dimensies te maken. En ik wil zelf juist toegankelijk blijven net als GHW. Het persoonlijke moet er wel echt inblijven, creatief zijn, passie hebben voor je vak én klanten gelukkig maken, dat is het .”